Monday, July 9, 2012

"Anti-cancer: a new way of life" by Dr. David Servan-Schreiber

Bunica mea a murit de cancer. L-am cunoscut o singură dată în viaţa mea atît de aproape. Dar ştiind că el trăieşte în fiecare din noi şi 1 din 3 oameni în Europa de Vest sunt victima lui...am decis să-l cunosc citind despre el.

De fapt, m-a inspirat şi povestea Dr. Servan-Schneider care a fost diagnosticat cu tumoare la creier 14 ani în urmă, el fiind medic neuropatolog. Paisprezece ani. E adevărat că medicina tradiţională l-a salvat pentru început, dar 14 ani i-au fost oferiţi nu doar de către chirurgie sau chimioterapie...ci modul sănătos de viaţă. Sunt 3 elemente:

1. Alimentaţia
2. Mediul înconjurător
3. Exerciţiul fizic, moral.

E prea greu să vin acum cu un sumar, sunt de abia la jumătate...dar după 3 zile de lectură, dieta mea a cunoscut schimbări esenţiale..a devenit mult mai bogată în legume şi fructe, am renunţat la carne în jumatate din zile, am renunţaţ la Snickers, la orice fel de zahăr care pe lîngă faptul că e elixirul cancerului, dăunează pielii provocînd acnee, am schimbat ceaiul negru pe cel verde...am renunţat la aproape toată cosmetica şi parfumul meu...nu ştiu ce va fi pînă termin cartea, sper să nu vă scriu din Papa Noua Guineea :)

Fotografie: limfocitele luptînd cu celulele canceroase.


Voi reveni cu fragmente.

Cuvinte noi:

Downcast  - directed downward, as the eyes; depressed.
Maitre d'hotel - headwaiter
Unfaltering - marked by firm determination or resolution; not shakable;"firm convictions"; "a firm mouth"; "steadfast resolve"; "aman of unbendable perseverence"; "unwavering loyalty"[syn: firm]
Lesion - injury
Kindle - 1.to start (a fire); cause (a flame, blaze, etc.) to beginburning.2. to excite
Despondency - gloom, despair
Presumptuous - forward, bold, arrogant.


No comments:

Post a Comment